گلستان شعر و سبک اهل بیت (ع)

دانلود سبک ها و متن اشعار و سبک ها و مقاتل اهل بیت

گلستان شعر و سبک اهل بیت (ع)

دانلود سبک ها و متن اشعار و سبک ها و مقاتل اهل بیت

دیدی خم ابروی تو با ما چها کرد
زآندم که تیری سوی قلب ما رها کرد

بر من گناهی نیست گر آشفته حالم
تیر غمت این گونه ما را مبتلا کرد

دیوانه ام خوانند و راهم را ببندند
گاهی به حال خسته و زارم بخندند

باکی ندارم چون تب و تابم حسین است
شاهم به عالم چون که اربابم حسین است

دنبال کنندگان ۷ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

صدایت میکنم ربی الهی - مناجات و گریز حضرت زینب و اسارت

چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸ ق.ظ

صدایت میکنم ربی الهی

به سویت آمدم با روسیاهی 

هزاران بار دستم را گرفتی

نجاتم دادی از گم کرده راهی 

گناهم را ز بس توجیه کردم

ز چاله جستم افتادم به چاهی 

به جای شکر نعمت کفر گفتم

برون شد نعمتم از کف الهی

همیشه فکر میکردم جوانم

که لحظه لحظه‌هایم شد تباهی 

اجل نزدیک بر من ، من ز تو دور

که عمری راه رفتم اشتباهی 

به کاهی کوهی از عصیان ببخشی

چه سازم من ندارم پر کاهی 

مشو راضی که مهمانت بگرید

کشد دائم ز سینه سوز آهی 

دری بگشا، نگاهی کن، غریب است

ندارد غیر لطفت تکیه گاهی 

زمین مثل زمان از من بریده

که هرجا رفته‌ام کردم گناهی 

بسوزانم ولی با دشمنان نه

بسوزانم کنار خیمه‌گاهی 

همان خیمه که طفلان می‌دویدند

به امید امانی یا پناهی 

پسر گر گم شود سخت آنقدر نیست

که دختر گم شود بین سپاهی 

عقیله تازه از مقتل رسیده

ندارد حال و روز روبه‌راهی 

هجوم وحشیانه وای زینب

سپاه تازیانه وای زینب

هجوم ناگهان و وای زینب!

به سمت کاروان و وای زینب!

تن آقا بدون غسل و دفن و

بدون سایه‌بان و وای زینب!

شنیده شد صدای مادری که

نشسته قد کمان و وای زینب!

رسیده بر سر گودال اما

خمیده، ناتوان و وای زینب!

دوباره دست‌هایی را که بستند

دوباره ریسمان و وای زینب!

نمانده روی گوشی گوشواره

به لب‌ها نیمه جان و وای زینب!

برای دخترک‌های هراسان

نباشد پاسبان و وای زینب!

 

*شاعر : علی اکبر لطیفیان

  • سید مهدی حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی