گلستان شعر و سبک اهل بیت (ع)

دانلود سبک ها و متن اشعار و سبک ها و مقاتل اهل بیت

گلستان شعر و سبک اهل بیت (ع)

دانلود سبک ها و متن اشعار و سبک ها و مقاتل اهل بیت

دیدی خم ابروی تو با ما چها کرد
زآندم که تیری سوی قلب ما رها کرد

بر من گناهی نیست گر آشفته حالم
تیر غمت این گونه ما را مبتلا کرد

دیوانه ام خوانند و راهم را ببندند
گاهی به حال خسته و زارم بخندند

باکی ندارم چون تب و تابم حسین است
شاهم به عالم چون که اربابم حسین است

دنبال کنندگان ۷ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

پیش از شروع خلقت، قبل از وجود آدم

 وقتی نبود حوا، وقتی نبود آدم

 

تاریک بود و خاموش، حق مانده بود با حق

 در هیچ محض، تنها، در آن سکوت مطلق

 

ناگاه از آن سیاهی، زد شعله‌ای شراره

 روشن شد عرش اعلی، با چارده ستاره

 

از بین انجمن سبز، می‌شد یکی پیمبر

 یک نور فاطمه شد، یک نور نیز حیدر

 

یک نور شد حسین و، یک نور مجتبی شد

 از مابقی انوار، خلق امام‌ها شد

 

جمع ائمه بودند، خندید حق و آنگاه

 اینگونه شد مقدر، باشی بقیه الله

 

یک گل که عطر و بویش، از عرش می‌شود حس

 یک شاخۀ گل یاس، اما به رنگ نرگس

 

چشمت کشیده می‌شد، با رنگ دلربایی

 دست تو را خدا ساخت، بهر گره گشایی

 

مثل هزار و یک شب، هر تار گیسویت شد

 تو آمدی و قبله، محراب ابرویت شد

 

پیشانی بلندت، خورشید فاطمی بود

 پایان طرح رویت، یک خال هاشمی بود

 

دل برد از خدا هم، خال سیاهت آقا

 مبهوت کرد ما را، برق نگاهت آقا

 

در پیش روی ماهت، ابری کشیده می‌شد

 تو پشت ابر و تنها، نور تو دیده می‌شد

 

آن روز نامتان را، نعم الامیر کردند

 در پیچ و تاب زلفت، ما را اسیر کردند

 

بعد از تولد تو هنگام خلقت ماست

 دَم دادی و تن ما، از خاک تیره برخاست

 

مازاد خاک پایت، این قد و قامتم شد

 دستان ماهر تو، معمار خلقتم شد

 

تو پادشاه آغاز، من تا ابد گدایت

 تو حضرت سلیمان من مور زیر پایت

 

دیر آمدیم و گقتند، رفتی میان صحرا

 بیچاره من ... کجایی آقای آسمان‌ها؟

 

عمری در انتظارم، با دست‌های خالی

 یکبار هم نگاهی مولا به این حوالی

 

من بی لیاقت اما، تو با لیاقتم کن

 من غرق استغاثه، آقا اجابتم کن

 

تو از تبار باران، من اوج تشنه کامی

 تو آخر رفاقت، من اوج بی مرامی

 

تا کی به تن کنیم این، پیراهن ریا را؟

 در فکر تو نبودیم، آقا ببخش ما را

 

وقتی که تو نباشی، چه نوشی و چه عیشی

 برگرد بی قرارم، ای دلبر قریشی

 

باز این دل هوایی، گم کرد دست و پا را

 دل می رود ز دستم، صاحب دلان خدا را

  • سید مهدی حسینی

محمد ناصری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی