گلستان شعر و سبک اهل بیت (ع)

دانلود سبک ها و متن اشعار و سبک ها و مقاتل اهل بیت

گلستان شعر و سبک اهل بیت (ع)

دانلود سبک ها و متن اشعار و سبک ها و مقاتل اهل بیت

دیدی خم ابروی تو با ما چها کرد
زآندم که تیری سوی قلب ما رها کرد

بر من گناهی نیست گر آشفته حالم
تیر غمت این گونه ما را مبتلا کرد

دیوانه ام خوانند و راهم را ببندند
گاهی به حال خسته و زارم بخندند

باکی ندارم چون تب و تابم حسین است
شاهم به عالم چون که اربابم حسین است

دنبال کنندگان ۷ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

چل روز می شود که شدم جبرئیل تو - اربعین

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۶ ق.ظ

چل روز می شود که شدم جبرئیل تو

ذبح عظیم گشتی و گشتم خلیل تو

 

چل روز می شود که فقط زار می زنم

کوچه به کوچه نام تو را جار می زنم

 

چل روز می شود که بدون توأم حسین

حالا پِی نتیجه ی خون توأم حسین

 

چل روز می شود که حسینِ همه شدم

حیدر شدم، حسن شدم و فاطمه شدم

 

مردم به جنگ نائبه الحیدر آمدند

در پیش من، تمام، به زانو در آمدند

 

آثار مرگ در بدنم هست یا حسین

پس روز اربعین منم هست یا حسین

 

آبی که تر نکرد لب تشنه ی تو را

حالا نصیب خاک مزارت شده اخا

 

چل روز پیش بود همینجا سرت شکست

اینجا دل من و پدر و مادرت شکست

 

چل روز پیش بود به گودال رفتی و ...

از پشت، نیزه خوردی و از حال رفتی و ...

 

از تل زینبیه رسیدم که وای وای

بالا سرت نشستم و دیدم که وای وای

 

نیزه ز جای جای تن تو در آمده

حتی لباسهای تن تو در امده

 

جمعیتی که بود به گودال جا نشد

یک ضربه و دو ضربه... ولی سر جدا نشد

 

دیدم کسی حسین مرا نحر می کند

آقای عالمین مرا نحر می کند

 

من را ببخش دست به گیسوی تو زدند

من را ببخش چکمه به پهلوی تو زدند

 

فرصت نشد ز خاک بگیرم سر تو را

فرصت نشد در آورم انگشتر تو را

 

می خواستم ببوسمت اما مرا زدند

ناراحتم کنار تو با پا مرا زدند

 

بین من و تو فاصله ها سد شدند آه

با اسب از روی بدنت رد شدند آه

 

در شهر کوفه بود که بال و پرم شکست

نزدیک خانه ی پدریّ ام سرم شکست

 

باور نمی کنی که سرم سایبان نداشت

در ازدحام، محمل من پاسبان نداشت

 

علی اکبر لطیفیان

  • سید مهدی حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی