گلستان شعر و سبک اهل بیت (ع)

دانلود سبک ها و متن اشعار و سبک ها و مقاتل اهل بیت

گلستان شعر و سبک اهل بیت (ع)

دانلود سبک ها و متن اشعار و سبک ها و مقاتل اهل بیت

دیدی خم ابروی تو با ما چها کرد
زآندم که تیری سوی قلب ما رها کرد

بر من گناهی نیست گر آشفته حالم
تیر غمت این گونه ما را مبتلا کرد

دیوانه ام خوانند و راهم را ببندند
گاهی به حال خسته و زارم بخندند

باکی ندارم چون تب و تابم حسین است
شاهم به عالم چون که اربابم حسین است

دنبال کنندگان ۷ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

طلیعه ماه محرم

واحد (حماسی)

(به سبک ای امیر بی قرینه)

(شش شب)

 

باز صدای ، چاووشیِ غم ، میاد میونِ ، این دلامون

باز صدای ، ‌دسته های ، هیاتا تو ، کوچه هامون

مشکی پوشِ عزا شد دو عالم

مهدی فاطمه داره ماتم

می خونم تا که عالم بدونه

هست محرم همه روز و سالم

حسین و دارم ، دیگه غم ندارم

حسین و دارم ، دیگه غم ندارم

******

دوباره هیات ، میون روضه ، با چشمایی که ، داره می باره

حاجتی دارم ، نگاه کن آقا ، که این دل من ، خیلی خرابه

فرق نداره جوونی یا پیری

دستامونو همیشه می‌گیری

توی عالم نمی‌شناسم آقا

من به غیر از تو نعم الامیری

حسینو دارم ، دیگه غم ندارم

حسینو دارم ، دیگه غم ندارم


*****************************

ورود کاروان به کربلا

 

از زمونی ، که رسیدم ، توی این خاک ، دلشوره دارم

ای برادر ، این زمین هست ، جای جدایی ، دل بی قرارم

داری بر روی لب هات نوایی

این زمین هست برادر خدایی

دل می لرزه برادر تو این خاک

دارد این جا هوای جدایی

اینجا برادر ، دلشوره دارم

همش برا تو ، دل بی قرارم

******
دارم می‌بینم ، روزی که داداش ، من و تو از هم ، فاصله داریم

تو روی خاکا ، من توی محمل ، از داغ دوری ، بارون می‌باری

گرگی که می دره پیکرت رو

 می‌بره آخرش انگشترت رو

آخرش پیش چشمت برادر

می‌زنن روی نیزه سرت رو

اینجا برادر ، دلشوره دارم

همش برا تو ، دل بی قرارم

 

*****************************

حضرت رقیه (س)

 

سه ساله زهرات ، از نفس افتاد ، تو این خرابه ، کجایی بابا

چشام به راهه ، آروم نداره ، تا به خرابه ، بیایی بابا

از زمونی که رفتی تو بابا

می‌زنه دشمنت بی مهابا

وقتی باباجون من بیایی

میگم از دردِ ضرب لگدها

کجایی بابا ، دیگه تاب ندارم

بی تو باباجون ، دیگه خواب ندارم

******

خدا رو شکر که ، دعام اثر کرد ، بابایی آخر ، برگشتی

امام باباجون ، فدای زخمات ، پس چرا با سر ، برگشتی

کی سرت رو بریده باباجون

کرده این حالتت قلب و محزون

نیست یه جا که ببوسم بابایی

حتی لبهات شده پُرِ از خون

کجایی بابا ، دیگه تاب ندارم

بی توباباجون ، دیگه خواب ندارم

 

*****************************

عبدالله ابن الحسن

 

ای امید ، اهل خیمه ، نبینم از پا ، افتادی آقا

چقدر غریبی ، میون صحرا ، بی کس و تنها ، افتادی آقا

من تو راهت میدم بود و هستم

تا به عشقت بی‌اُفته دو دستم

تاب ندارم تو گودال ببینم

جون میدی اما من زنده هستم

عبداللهَ من ، یار ثاراللهم

عبداللهَ من ، یار ثاراللهم

******

تیر سه شعبه ، رسیده از راه ، فضای روضه ، سنگین شد

از رنگ خونم ، عموی خوبم ، محاسن تو ، رنگین شد

سینهِ ی تو شده قتلگاهم

می‌کنه بابا جونم نگاهم

رو سفیدم به روز قیامت

مادرم فاطمه چشم به راهم

عبداللهَ من ، یار ثاراللهم

عبداللهَ من ، یار ثاراللهم

 

*****************************

حضرت علی اصغر (ع)

 

باز صدای ، لالاییِ ، مادری که ، شیر نداره

باز صدای ، کودکی که ، از تشنگی ، بی قراره

کام تو خشک شده از بی آبی

لالایی میخونم تا بخوابی

پیش روم می کنی تو تلظی

تو که بود و نبود ربابی

علی اصغر ، یا رضیع الحسین

علی اصغر ، یا رضیع الحسین

******

طاقت بیار که ، رفته عموجون ، به سوی میدون ،‌ آب بیاره

عموت اباالفضل ، یه پهلوونه ، کار عموجون ، نشد نداره

آب میاره برا تو علی جون

اشک نریز مادر و کردی محزون

چنگ نزن مادرت شیر نداره

از خجالت دلم گشته پر خون

علی اصغر ، یا رضیع الحسین

علی اصغر ، یا رضیع الحسین

 

*****************************

حضرت عباس (ع)

 

ای امیر ، بی قرینه ، توی جنگ ها ، شبیه حیدر

با یا زهرا ، ای علمدار ، میزنی تو ،‌ توی لشکر

دشمن از خشم تو امون نداره

 وای از اون لحظه که باشی سواره

وقتی که پا میذاری تو میدون

 دشمن از ترس تو پا به فراره

باب الحوائج ، ساقی کربلا

باب الحوائج ، ساقی کربلا

******

حضرت سقا ، بر لب دریا ،‌ میکنه غوغا ، جانم علمدار

میون نخل ها ، یک تنه آقا ، میجنگه مثل ، ‌حیدر کرار

شیوه ی جنگ تو شبیه حیدر

افتاده ولوله تو دل لشگر

غیرتی دست به شمشیر گرفتی

انگاری حیدری تو جنگ خیبر

باب الحوائج ، ساقی کربلا

باب الحوائج ، ساقی کربلا

 

دریافت سبک

  • سید مهدی حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی