گلستان شعر و سبک اهل بیت (ع)

دانلود سبک ها و متن اشعار و سبک ها و مقاتل اهل بیت

گلستان شعر و سبک اهل بیت (ع)

دانلود سبک ها و متن اشعار و سبک ها و مقاتل اهل بیت

دیدی خم ابروی تو با ما چها کرد
زآندم که تیری سوی قلب ما رها کرد

بر من گناهی نیست گر آشفته حالم
تیر غمت این گونه ما را مبتلا کرد

دیوانه ام خوانند و راهم را ببندند
گاهی به حال خسته و زارم بخندند

باکی ندارم چون تب و تابم حسین است
شاهم به عالم چون که اربابم حسین است

دنبال کنندگان ۷ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

حضرت رقیه (س)

شور

(به سبک نورِ دو دیده)

(پنج شب)

 

خورشید مکتب ای ذکر هر لب

خوش آمدی بابا در این ویرانه امشب

دارم خجالت از عمه زینب

خوش آمدی بابا در این ویرانه امشب

غریب دور از وطنی ، تو جان و جانان منی

بده جوابِ دخترت ، مَنِ الذّی أَیتمنی

بابا حسین ، بابا حسین

******

از ظلم عدوان در پیشِ طفلان

خوردی ز دشمن خیزران بابا حسین جان

بر روی نیزه خواندی تو قرآن

خوردی ز دشمن خیزران بابا حسین جان

دخترکِ سه ساله ات ، حزین و زار و خسته شد

گویا ز چوبِ آن لعین ، دندان تو شکسته شد

بابا حسین ، بابا حسین


***************************

حضرت علی اصغر (ع)

 

ای طفل عطشان سرباز قرآن

پرپر زدی بر روی دستانم علی جان

بینم تو را با چشمانِ گریان

پرپر زدی بر روی دستانم علی جان

تیر سه شعبۀ عدو ، حنجر نازکت درید

شدی در اوجِ تشنگی ، به روی دستِ من شهید

لای لای علیّ اصغرم

******

بی صبر و تابم در فکرِ آبم

شرمندۀ حالِ پریشانِ رُبابم

اشکم گواهِ حالِ خرابم

شرمندۀ حالِ پریشانِ رُ بابم

ساقه ی تو ای یاس من ، شکسته گردیده زِبُن

گلوی تو دریده شد ، مِنَ الاُذُن إلی الاُذُن

لای لای علیّ اصغرم

 

***************************

حضرت عباس (ع)

 

ماهِ هدایت یارِ ولایت

ای ساقیِ لب تشنگان جانم فدایت

دردم دَوا در دارُ الشفایت

ای ساقی لب تشنگان جانم فدایت

ای پسر امّ البنین ، بی دستِ دشت کربلا

نام تو تا روز ابد ذکرِ لبِ اهل وِلا

عباس ابوفاضل مدد

******

شیر دلاور چون تو که دیده؟

گریه کُنَت یک مادرِ قامت خمیده

در علقمه شد دستت بریده

گریه کُنَت یک مادرِ قامت خمیده

ای لاله و ای یاسِ من ، ای گوهر و الماس من

مَرحبا بر ایثار تو ، عباس من عباس من

عباس ابوفاضل مدد

 

***************************

وداع امام حسین (ع)

 

ای جان جانان مظلوم عطشان

آهسته تر رو جانب میدان حسین جان

خوانم تو را با چشمانِ گریان

آهسته تر رو جانب میدان حسین جان

دلم در آرزوی تو ، فدای ماهِ روی تو

آهسته تر تا که زنم ، بوسه ای بر گلوی تو

سالار زینب یا حسین

******

ای اوجِ آمال خوبیِ اقبال

باشد قرارِ بعدی ما بین گودال

از من چو طائر بشکسته شد بال

باشد قرارِ بعدیِ ما بین گودال

در پیش چشمِ مادرم ، میان مقتلِ بلا

پیدا کنم تو را ولی ، به زیر تیر و نیزه ها

سالار زینب یا حسین

 

***************************

قتلگاه امام حسین (ع)

 

نورِ دو دیده محنت کشیده

شیب الخضیبِ فاطمه ای سر بریده

گِریَد برایت یک قد خمیده

شیب الخضیب فاطمه ای سر بریده

ای زینت دوش نبی ، روی زمین جای تو نیست

این خار و خاشاکِ زمین ، منزل و مأوای تو نیست

سالار زینب یا حسین

******

غم بی کران شد اشکم روان شد

زینب اسیر حلقه ی نامحرمان شد

از بار غربت قدّم کمان شد

زینب اسیر حلقه ی نامحرمان شد

به سوی شام و کوفه ام ، چه ظالمانه می برند

نمی روم ولی مرا ، به تازیانه می برند

سالار زینب یا حسین

******

گریان شد افلاک با سینه ی چاک

جسمِ عزیز فاطمه مانده روی خاک

شد لاله زاری ، آن تربت پاک

جسمِ عزیز فاطمه مانده روی خاک

مگر به کربلا کفن ، به غیر بوریا نبود

مگر حسینِ تشنه لب ، عزیز مصطفی نبود

سالار زینب یا حسین

 

دریافت سبک


  • سید مهدی حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی